غربیها در داخل کشور‌های شرقی و اسلامی و‌ آسیایی، این همه سعی می‌کنند شهوترانی و فساد را رواج دهند،برای چیست؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
آن کسانی که می‌خواهند در یک کشور یا جامعه‌ای نفوذ پیدا کنند فرهنگ آن جامعه را در مشت خود بگیرند و فرهنگ خود را به آنان تحمیل نمایند. یکی از کارهایشان، معمولاً متزلزل کردن بنیان خانواده است. کما اینکه در خیلی از کشورها این کار را متأسفانه انجام داده‌اند. مردها را بی‌مسئولیت و زن‌ها را بداخلاق کرده‌اند.
غربیها در داخل کشور‌های شرقی و اسلامی و‌ آسیایی، این همه سعی می‌کنند شهوترانی و فساد را رواج دهند،برای چیست؟
 
به گزارش پایگاه خبری ایرانی اسلامی:
انتقال فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و حفظ اصول و عناصر اصلی یک تمدن و یک فرهنگ در جامعه و انتقالش به نسلهای بعد به برکت خانواده انجام می‌پذیرد. خانواد که نبود، همه چیز متلاشی می‌شود. اینکه می‌بینید غربیها در داخل کشور‌های شرقی و اسلامی و‌ آسیایی، این همه سعی می‌کنند شهوترانی و فساد را رواج دهند، برای چیست؟ یکی از علل آن همین است که می‌خواهند با این کار خانواده‌ها را متلاشی کنند تا فرهنگ این جوامع‌ها تضعیف شود. تا بتوانند سوار اینها بشوند. چون تا فرهنگ یک ملتی تضعیف نشود کسی نمی‌تواند او را مهار کند به دهان او دهنه بزند و سوار دوش او بشود. آن چیزی که ملتها را بی‌دفاع کرده است و در دست اجانب اسیر می‌کند، از دست دادن هویت فرهنگی است. این کار هم با برهم خوردن بنیان خانواده‌ها در جامعه آسان می‌شود. اسلام می‌خواهد این را حفظ کند. این خانواده را نگهدارد. زیرا در اسلام یکی از مهمترین کارها برای رسیدن به این اهداف، تشکیل خانواده و سپس حفظ بنیان خانواده است.»[۱]
جنگ رسانه‌ای

شماره تلفن اورژانس و پلیس درآمریکا ۹۱۱ و در فنلاند ۱۱۲ است. براساس آماری که گرفته شد ه بیشتر مردم فنلاند، وقتی خطری برایشان پیش می‌آید با شماره ۹۱۱ تماس می‌گیرند. این مسئله تأثیر انکارناپذیر سینما و شبکه‌های ماهواره‌ای آمریکایی را نشان می‌دهد. دولت آیزونهاور که بعدها به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسید، در سال ۱۹۴۰ م گفته بود:

« این افکار عمومی است که در جنگ پیروز می‌شوند. »

رسانه‌ها در شکل دادن به تصور مردم و هدایت افکار عمومی تعیین کننده‌اند؛ از این رو قدرت‌های سلطه جو، برای تحقق اهداف امپریالیستی خود، به کارکرد مؤثر رسانه‌ها در جنگ رسانه‌ای یا جنگ نرم توجه جدی می‌‌کنند.

رسانه‌ها می‌توانند حقایق را وارونه نشان دهند، کتمان کنند، تحریب یا سانسور نمایند یا با انعکاس اخبار واقعی و غیرواقعی افکار عمومی را تهییج و تحریک کنند. امروزه رسانه‌ها روش‌های بسیار پیچیده‌ای را در جنگ روانی به کار می‌گیرند و به همین دلیل جنگجویان جنگ سرد فرهنگی محسوب می‌شوند. حاکمیت بی‌رقیب امپریالیسم رسانه‌ای امکان فوق العاده‌ای را برای تحقق آمال و امیال کانون‌های قدرت فراهم ساخته است؛ از همین رو شناخت امکانات، شیوه‌ها و روش‌ها و فضای رسانه‌ای حاکم بر جهان، برای سیاست گذاران فرهنگی و دفاعی کشور، امری ضروری به نظر می‌رسد»[۲] «بخشی از جنگ نرم و مهم‌ترین جنبه آن در حوزه رسانه‌ها روی می‌دهد. بنیادی‌ترین تعریف از جنگ رسانه‌ای «استفاده از رسانه‌ها برای تضعیف کشور هدف و بهره‌گیری از توان و ظرفیت رسانه‌ها (اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رادیو، تلویزیون، اینترنت و اصول تبلیغات) به منظور دفاع از منافع ملی است» اگرچه رسانه عمدتاً هنگام جنگ‌های نظامی کاربرد بیشتری پیدا می‌کند، این به مفهوم آن نیست که در زمان‌های دیگر جنگ رسانه‌ای وجود ندارد یا استفاده نمی‌شود. مایکل روبین معتقد است: «جنگ رسانه‌ای تنها جنگی است که حتی در شرایط صلح نیز بین کشورها به صورت غیررسمی ادامه دارد و هر کشوری از حداکثر توان خود برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش با استفاده از رسانه‌ها، بهره برداری می‌کند...».

سربازان جنگ رسانه‌ای متخصصان تبلغیات، راهبرد شناس‌های تبلغیات بین المللی و کارگزران رسانه‌ها هستند»[۳]. امروزه رسانه‌ها، علاوه بر سهمی که در مقاطع مختلف با تأثیرگذاری سریع در رسیدن به وضعیت مطلوب و امتناع جمعی دارند، با برنامه‌های بلند مدت و راهبردهای کلان کارکردی نوین با عنوان تولید رضایت برای خود ایجاد کرده‌اند. در این روش، به جای آنکه توان رسانه‌‌ها برای امتناع افکار عمومی صرف شود، در طولانی مدت داده‌های ذهنی مخاطبان را به گونه‌ای مدیریت می‌کنند که رفتار سیاستمداران در بحران‌ها دقیقاً مطلوب نظر آنان باشد. این روش گرچه زمان بیشتری را می‌طلبد، نتایج بهتر و پایدارتری را دربردارد.

یکی از شیوه‌های معمول برای دستیابی به چنین نتایجی استفاده از روش‌ها و ابزار تبلیغی است. در تبلیغ تلاش می‌شود عقیده و کرداری ویژه به طور منظم و جهت‌دار قبولانده شود. گاهی کشورهای سلطه‌جو، برای حکمیت در جوامع هدف، به جای تحمیل ارزش‌های مطلوب خود می‌کوشند از طریق رسانه‌ها، نظام هنجاری گروه هدف را به سمت مطلوب خود تغییر دهند. ایجاد تغییر در این حوزه زمینه را برای تغییر ارزش‌ها و هنجارها در جوامع هدف مطابق ارزش‌های مدنظر نظام مطلوب کشورهای سلطه جو فراهم می‌سازد.

از آثار تغییر در نظام ارزشی جوامع می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- تغییر در علائق جوانان

۲- تغییر در الگوهای پوشش و آرایش

۳- تغییر در ادبیات و منابع مطالعاتی

۴- تغییر در شیوه گذراندن اوقات فراغت

۵- رواج مکتب‌‌های خاص هنری

۶- تغییر در موسیقی رایج

۷- بیگانه کردن نسل جوان با سنت‌های فرهنگی و فرهنگ سنتی جامعه‌شان

۸- از هم پاشیدگی نظام اجتماعی

آثار چنین تغییرات و تحولاتی آشکارا در کشور خودمان و کشورهای همجوار و منطقه مشانده می‌شود».[۴] سهم رسانه‌های وابسته در اغتشاشات ایران:

در این بخش به اجمال به سهم رسانه‌های وابسته در اغتشاشات اخیر اشاره شده است:

میزان تأثیرگذاری رسانه‌ها در حوادث اخیر و پس از انتخابات ریاست جمهوری امری انکارناپذیر است. پیش‌تر در دوران اصلاحات، بعضی از رسانه‌ها با حمایت‌های پنهان و آشکار خارجی، در عمل به پایگاه اپوزیسیون تبدیل شدند و با جهت دادن به حوادثی چون کوی دانشگاه و قتل‌های زنجیره‌‌ای، به گونه‌ای مخند برنامه‌‌های اعلام شده در خارج از کشور را سامان دادند. چندی پیش از برگزاری انتخابات ایران، روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص در گزارشی به نقل از وزارت امور خارجه اسرائیل نوشت:

«در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، دیپلمات و نمایندگی‌های اسرائیل در سراسر جهان مأموریت یافته‌اند تصویری سیاه از ایران انتشار دهند... به طور خلاصه هدف بدنام کردن وجهه ایران در سطح بین المللی در آستانه انتخابات این کشور است.»

در این گزارش هاآرتص با اشاره به تلگرافی طبقه بندی شده در وزارت امور خارجه اسرائیل، که در آن شرح دقیق جزئیات وظایف نمایندگان اسرائیل در پیش و پس از انتخابات ایران و در بحبوحه برگزاری آن مشخص شده، آماده است:

«صدها ژورنالیست از سراسر جهان قرار است برای پوشش رسانه‌ای رویداد انتخابات به ایران سفر کنند، از این رو از نمایندگان اسرائیل خواسته شد پیش از سفر خبرنگاران، اطلاعات پیش زمینه علیه ایران را در اختیار آنها قرار دهند.»[۵] دشمنان اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون موضوع تغییر نظام جمهوری اسلامی از طریق نظامی (سخت) یا ابزارهای نرم همواره مدنظر داشته‌اند. بی‌گمان آنچه بیش از هر اقدامی می‌تواند دشمنان و بدخواهان را از دستیابی به اهدافشان باز دارد و آنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارد، روشنگری و تبیین سیاست‌هایشان است. همچنان که مقام معظم رهبری در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۲، در دیدار با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی فرمودند:

«اینکه ما بتوانیم طرح کلی دشمن را در مورد خودمان بدانیم، بخشی از توان دفاعی ماست، به این مسئله توجه داشته باشید. ندانستن اینکه دشمن چه در سر دارد و چه می‌خواهد بکند، غفلتی است که ممکن است ما را از امکان برخورد و امکان دفاع محروم کند، ما باید این را کاملاً بدانیم.»
کد مطلب: 107580